«Χαιρέτα μου τον πλάτανο»

Ο πλάτανος του Αγίου Νικολάου, Κόνιτσα 2-2-2012
 Πηγή:e
-konitsa.gr
Με αφορμή το εύστοχο σχόλιο ενός φίλου για τον πλάτανο της χθεσινής φωτογραφίας, θέλω να πω ότι τη φράση «Χαιρέτα μου τον πλάτανο» τη λέμε συνήθως όταν θέλουμε να ειρωνευθούμε κάποιον που μοιράζει απραγματοποίητες υποσχέσεις. Ο ξενιτεμένος από την πατρίδα πάντα θυμάται με πόνο το γερο-Πλάτανο της πλατείας του χωριού του κι όποιον πατριώτη του συναντήσει να πηγαίνει στο χωριό τους του λέει: «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» (Τάκης Νατσούλης, Λέξεις & Φράσεις Παροιμιώδεις. Εκδόσεις Σμυρνιωτάκης, Αθήνα 2004).  



Όταν είδα τη φωτογραφία του Γιάννη Βιντάλ, μου ήλθε στο νου ο πλάτανος που βρίσκεται μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου στην Κόνιτσα. Η εικόνα του είναι εκπληκτική όλες τις εποχές, αλλά εκείνη του χειμώνα με το χιόνι  έχει χαραχθεί ανεξίτηλα στη μνήμη μου. Όντας «ξενιτεμένος», ισχύουν τα χαιρετίσματα στον πλάτανο με όποιον πατριώτη μου πάει στην Κόνιτσα, αλλά δεν ισχύει το «χαιρετίσματα στις χιονοπτώσεις». Τώρα, μάλιστα, που κι ο αγαπημένος μου πλάτανος θα πάρει κι αυτός το κάτι τι του από το χιονιά!   

1 σχόλιο:

  1. Τα Χαιρετίσματα από την μητέρα μου κύριε Ζιακοπουλε...!!! Είστε συμπατριώτες κ κάποτε ησασταν σχεδόν γείτονες...!!! Στην ιστορική κ πανέμορφη Κόνιτσα...!!!
    Καλή χρονιά να έχετε...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή